به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

نحوه استفاده از گل رز

مراحل نحوه استفاده از گل رز

سه مرحله:استفاده از گلبرگ های تازه رزاستفاده از اب گل رزاستفاده از گل رز خشک

گل های رز به خاطر زیبایی و عطرشان محبوب هستند.اما به جز استفاده از دسته گل رز، روش های دیگری هم برای استفاده ازآنها وجود دارد.صرف نظر از اینکه گل رز را خودتان پرورش داده باشید و یاآن را از گل فروشی خریداری کرده باشید، روش های مختلفی برای استفاده  از این گل وجود دارد: استفاده از برگ گل رز، استفاده از آب گل رز و استفاده از گل رز خشک شده. 

1

استفاده از برگ گل رز

  1. 1
    آنها را در غذا استفاده کنید. از گلبرگ های گل رز، تا زمانی که از آفت کش و یا کود استفاده نکرده باشید می توانید به صورت خوراکی استفاده کنید.از آنها می توانید برای تزئین غذا استفاده کنید و یا اینکه بر روی بستنی و یا سالاد بریزید تا عطر و بوی دلپذیری پیدا کند.
  2. 2
    پاشیدن گلبرگ رز روی شکر.گلبرگ رز را روی شکر بریزید این کار باعث می شود که  به مرور شکر عطر گل رز را به خود بگیرد و هنگام استفاده از شکر از عطر آن لذت ببرید. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:
    • لایه های نازک  ازشکر و گل رز را در یک شیشه روی هم بریزید و در ظرف را ببندید.در ابتدا یک لایه شکر و در انتها نیز یک لایه شکر در ظرف قرار دهید و بین این ها لایه های از برگ رز و شکر قرار دهید.
    • درب شیشه را ببندید و به مدت دو هفته آن را در جای  تاریک و خنک قرار دهید.
    • بعد از دو هفته، گلبرگ های گل رز را از شکر جدا کرده و از شکر معطر استفاده کنید.
     
  3. 3
    عطر گل رز درست کنید. بر خلاف سایر عطر ها، برای ساخت عطر گل رز به گرما نیاز نیست.برای انجام این کار به گل رز و اب نیاز دارید.برای خرد کردن گل رز می توانید از یک هاون استفاده کنید.این کار باعث می شود عصاره  گل به خوبی حفظ شود.
    • 30-35  برگ رز را با آب بپوشانید.
    • گلبرگ ها را خارج کرده و آب را نگه دارید.
    • گلبرگ ها را مجدد به آب اضافه کنید.
    • این کار را تا زمانی که رنگ آب روشن و آب معطر شود تکرار کنید.
     
  4. 4
    ایجاد  گلبرگ های تزئینی .روی گل برگ های گل رز مقداری شکر بریزید.این کار را با گلبرگ های تمیز و خشک شروع کنید.مقداری سفیده تخم مرغ روی گلبرگ ها قرار دهید و سپس بر روی آنها شکر بریزید و اجازه دهید تا خشک شود.می توانید از این گلبرگ های زیبا برای تزئین روی کلیک استفاده کنید.
     
 

2

استفاده از گل رز

  1. 1
    پخت و پز با گل رز. آب گل رز، بسیار معطر است و با اضافه کردن مقدار کمی از آن به غذا می توان از عطر آن استفاده کرد. می توانید آن را بخرید و یا خودتان درست کنید.
    • مقداری کرم کره ای را روی گل رز قرار داده و به مقدار 1/4  یا 1/2 قاشق چایخوری آب گل رز را اضافه کنید.
    • میتوانید از آب گل رز نیز به جای وانیل در کیک استفاده کنید.بعد از پخته شدن کیک عطر آن را حس خواهید کرد.
    • در روش دیگر می توانید اب گل رز را با لیموناد ترکیب کنید.عطر گل با عطر و طعم لیموناد به خوبی منطبق می شود.
     
  2. 2
    از بین بردن پف پلک ها. مقداری پنبه را به اب خنک گل رز اغشته کنید و آن را به مدت 10 دقیقه روی چشم قرار دهید.سپس آن را خشک کنید. نیازی به شستن اب  گل رز نیست. اب گل رز خاصیت ضد التهابی دارد و اغلب توسط متخصصین پوست برای کاهش قرمزی پوست توصیه می شود. در صورتی که پوست شما حساس نباشد می توانید به صورت روزانه از آن استفاده کنید.
  3. 3
    استفاده از اب گل رز به عنوان اسپری در زمان آرایش.بعد از اتمام آرایش می توانید مقداری از آب گل رز را روی صورت خود قرار دهید. این کار باعث حفظ آرایش شما و  مرطوب نگه داشتن پوستتان می شود.از این اسپری می توانید به صورت روزانه و مخصوصا در فصل های گرم برای افزایش رطوبت پوستتان استفاده کنید. 
  4. 4
    برای محافظت از پوست می توانید ازآب رز استفاده کنید.برای بدست اوردن یک لوسیون مناسب چند ماده را با هم ترکیب کنید. آب گل رز، اسانس گل رز،گلیسرین،پودر چوب درخت فندق و مقداری گل رز خشک را با هم مخلوط کنید.آب گل رز باعث ایجاد شفافیت و تازگی پوست می شود. درصورتی که به آن حساسیت نداشته باشید می توانید از این ترکیب به صورت روزانه استفاده کنید.فراموش نکنید بعد از استفاده، از یک مرطوب کننده استفاده کنید.
    • 1/4 فنجان اب گل رز،3قطره اسانس گل رز،1قاشق چایخوری گلسیرین،4قاشق چایخوری پودر چوب درخت فندق را در ظرفی ریخته و خوب تکان دهید.
    • این پودر را به طرفی که حاوی مقداری رز خشک شده است اضافه کنید.
    • لوسیون به دست امده را با استفاده از پنبه روی پوست خود قرار دهید.
     
 

3

استفاده از گل رز خشک شده

  1. 1
    ساخت نمک حمام تسکین دهنده. سولفات منیزیم و نمک دریا را با هم ترکیب کنید.سپس گل رز خشک شده و روغن رز را به  آن اضافه کنید و سپس از این نمک، به عنوان یک نمک حمام معطر برای نرمی پوست استفاده کنید.
    • 1فنجان سولفات منیزیم و 1/4 فنجان نمک دریا را با هم ترکیب کنید.
    • مقداری گل رز خشک را به آنها اضافه کنید.
    • چند قطره روغن گل رز اضافه کنید.
    • این نمک را در یک کیسه کتانی ریخته و بالای آن را گره بزنید.
     
  2. 2
    عسل معطر ایجاد کنید. از ترکیب عسل و گل رز  برای ایجاد یک شیرین کننده چای و سالاد میوه ای  استفاده کنید.
    • 1فنجان عسل را با 1-2 قاشق چایخوری گل رز مخلوط کنید.
    • مواد را با هم مخلوط کنید و اجازه دهید به مدت  5 روز تا یک هفته این مخلوط باقی بماند. هر چه این مدت بیشتر باشد عسل معطری خواهید داشت.
    • گلبرگ های گل رز را خارج کنید و از عسل استفاده کنید.
     
  3. Image titled Use Roses Step 2
    3
    از رز برای طعم دهنده چای استفاده کنید  مقدار 200گرم گلبرگ  گل رز را با 570 گرم چای ترکیب کنید. بهتر است که از چای با کیفیت استفاده کنید.سپس می توانید چای را دم کنید و نوش جان کنید.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان