به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

نحوه ترکیب خاک کاکتوس

نحوه ترکیب خاک کاکتوس

نحوه ترکیب خاک گلدان های ساکولنت و کاکتوس

 کاکتوس ها و ساکولنت ها در خاک هایی که زهکش خوبی دارند و آب اضافی را براحتی تخلیه می کنند و مقدار زیادی آب را  درون خود حفظ نمی کنند بهتر رشد خواهند کرد. گلخانه های تجاری و فروشگاه های کشاورزی، اغلب کیسه های خاک از پیش مخلوط شده و مخصوصی را به فروش می رسانند. این مقاله آموزش های لازم در مورد چگونگی ترکیب خاک های کاکتوس ها و ساکولنت ها را به شما می دهد و امیدواریم ارائه این فرایند برای شما سودمند باشد.

مراحل

  1. نحوه ترکیب خاک کاکتوس مرحله 1
    1
    مواد مورد نیاز کاکتوس را  جمع آوری کنید. مخلوط خاک خوب شامل شن و ماسه و کمپوست می باشد.
    • شن و ماسه باید دارای کیفیت خاک باغبانی باشد. برای گلخانه محلی خود هر میزان شن و ماسه های باغبانی مورد نیاز است را تامین کنید.
    • شن و ماسه می تواند شامل بسیاری از مواد باشد. بیشترین عناصر شن و ماسه ای شامل پمیز، مواد معدنی  و پرلیت می باشد.
    • کمپوست چیزی شبیه دانه های سیاه است و می توانید براحتی آنرا از یک فروشگاه کشاورزی خریداری کنید. سعی کنید کمپوست را به هر نحو تامین کنید زیرا آفات ناخواسته مربوط به ساکولنت ها و کاکتوس ها را جذب خود می کند.
  2. نحوه ترکیب خاک کاکتوس مرحله 2
    2
    عناصر خاک را به نسبت های مساوی روی یک پارچه با هم مخلوط کنید. این کار باعث می شود که باغ یا کارگاه شما تمیزتر بماند.
  3. نحوه ترکیب خاک کاکتوس مرحله 3
    3
      اجزای خاک را به نسبت مساوی  با هم ترکیب کنید. این نکته بسیار مهم است که اجزای سازنده خاک را به بهترین شکل ممکن ترکیب کنید تا اطمینان حاصل شود کاکتوس پس از کاشت،  شادابی لازم را بدست خواهد آورد.
  4. نحوه ترکیب خاک کاکتوس مرحله 4
    4
    اگر مقداری از خاک را کنار گذاشته اید، آن را در یک سطل رنگی یا کیسه های پلاستیکی مات نگهداری کنید. اگر خاک در اثر نور مستقیم خورشید سفید نشود، بیشتر عمر خواهد کرد.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان