به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش جلوگیری از اسکب سیب زمینی

مراحل آموزش جلوگیری از اسکب سیب زمینی

اسکب سیب زمینی یک بیماری باکتریایی است که روی سیب زمینی و سایر سبزیجات ریشه ای مانند چغندر، هویج، تربچه، هویج وحشی، و شلغم تأثیر می گذارد.این بیماری توسط باکتری استروپتومایسی ایجاد می شود . پیشگیری همیشه بهترین درمان است.در ای مقاله راه هایی برای جلوگیری ازاین بیماری  در باغ سبزی خانه  شما ارائه شده است.

 

مراحل جلوگیری از اسکب سیب زمینی

  1. Image titled Prevent Potato Scab Step 1
    1
    این بیماری می تواند برای سال ها در خاک باقی بماند.این جمله به این معنی است که شما باید برای جلوگیری از شیوع این بیماری از کاشت سایر محصولات ریشه ای  قبل یا بعد از محصول سیب زمینی اجتناب کنید.اگرچه براساس اندازه باغ ها ، اجرای این کار غیر ممکن است.
    • این بیماری چیزی بیش از یک مشکل ظاهری  است.
     
  2. Image titled Prevent Potato Scab Step 2
    2
    مراقب آبیاری باشید.این احتمالاً یکی از عملی ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. خاک را  مرتباً مرطوب نگه دارید، اما  بیش از حد آبیاری نکنید.
     
  3. Image titled Prevent Potato Scab Step 3
    3
    PHخاک را روی 5.8 و یا کمتر قرار دهید .این کار برای اینکه کنترل این بیماری دشوار است ، انجام می شود زیرا این بیماری توانایی تولید سیب زمینی و سایر محصولات ریشه ای را تحت تأثیر قرار می دهد.
     
  4. Image titled Prevent Potato Scab Step 4
    4
    سیب زمینی مقاوم در برابربیماری را انتخاب کنید .به این ترتیب، شما  در معرض خطر کمتری هستید.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان