به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش کاشت پیازهای زمستانه

مراحل آموزش کاشت پیازهای زمستانه

آموزش کاشت پیازهای زمستانه شامل دو مرحله است: آموزش کاشت پیاز زمستانه       آموزش مراقبت و برداشت پیاز زمستانه

 پیاز زمستانه  بسیار بزرگ و مقاوم است که  دمای پایین  را تحمل می کند. معمولاً، در ماه های زمستان رشد بیشتری دارند. پیازهای زمستانه با عنوان "پیاز رونده" نیز شناخته می شوند، به این معنی که یک پیازچه ی هوایی تولید می کنند که اگر تنها بماند، به زمین می افتد و خودش رشد می کند و باعث ایجاد پیاز در اطراف باغ به صورت رونده و پراکنده می شود. کاشت و مراقبت در سایر ارقام پیاز زمستانه ، آسان می باشد. برای حصول بهترین نتیجه، -با پیازچه های کوچک پیش رشد- شروع کنید.

 

1

آموزش کاشت پیاز زمستانه

  1. آموزش کاشت پيازهاي زمستانه مرحله 1
    1

     طرح خود را در اواخر تابستان یا پاییز آماده کنید. می توانید پیازچه ها را  اوایل شهریوربکاریدیا تا مهرماه  صبر کنید، زمانی که آب و هوا به طور قابل توجهی سرد شد. حتی می توانید پیازچه ها را اوایل زمستان بکارید، تا زمانی که زمین هنوز سفت و سخت نشده باشد.

     
  2. آموزش کاشت پيازهاي زمستانه مرحله 2
    2

    یک نقطه آفتابی در باغ انتخاب کنید. پیاز زمستانه به اندازه کافی برای کاشت در شرایط مختلف مقاوم است، هرچند که   نور کامل خورشید را ترجیح می دهد.

     
  3. آموزش کاشت پيازهاي زمستانه مرحله 3
    3

    نرم کردن خاک (زیر و رو کردن). از چنگک یا بیلچه برای نرم کردن خاک استفاده کنید. پیاز زمستانه در خاک نرم با زهکش خوب، بهتر رشد می کند. بنابراین، از خاک های شنی استفاده نکنید، زیرا خاک شنی سبب می شود که خاک کمی بیش از حد رطوبت از دست بدهد و مانع از این می شود که پیاز تمام مواد مغذی مورد نیاز رشد را دریافت کند.

     
  4. آموزش کاشت پيازهاي زمستانه مرحله 4
    4

    ترکیب مواد آلی با خاک. کمپوست (کمپوست یکی از بهترین کودهای گیاهی و تقویت‌کننده‌های طبیعی خاک است و می‌تواند جایگزین خوبی برای کودهای تجاری شود) استریل شده، انتخاب رایجی است. مواد ارگانیک (آلی) مواد مغذی اضافی را فراهم می کند و می تواند توانایی خاک برای حفظ رطوبت مناسب، را افزایش دهد.

     
  5. آموزش کاشت پيازهاي زمستانه مرحله 5
    5

    هر بوته را در عمق 1 تا 2 اینچ (2 1/2 تا 5 سانتیمتر) بکارید. به آرامی پیازچه را روی زمین بکشید تا صحیح زیر سطح خاک قرار بگیرد.  با خاک اضافی پوشش دهید، و به آرامی خاک  روی آن بریزید.

     
  6. آموزش کاشت پيازهاي زمستانه مرحله 6
    6

    در هر ردیف بین هر پیازچه 4 تا 6 اینچ (10 تا 15 سانتیمتر) فاصله باشد. هر ردیف نیز 1 فوت (30 سانتیمتر) فاصله داشته باشد.

     
  7. آموزش کاشت پيازهاي زمستانه مرحله 7
    7
    پیازچه های کاشته شده را با لایه ی سنگینی از مالچ (به هر گونه پوششی اطلاق می‌شود که برای محافظت و ارتقاء کیفیت خاک، روی سطح خاک گسترده می‌شود) پوشش دهید. مالچ باعث می شود خاک رطوبت بیشتری را حفظ و پیازها را کمی گرم تر از خاک نگه می دارد.
     
 

2

آموزش مراقبت و برداشت از پیاز زمستانه

  1. آموزش کاشت پيازهاي زمستانه مرحله 8
    1

    پیاز را دو بار در هفته برای دو هفته اول آبیاری کنید.  از آبیاری پیاز،وقتی زمین یخ زده است، اجتناب کنید. فقط هنگامی که آب و هوا دوباره گرم و  خاک خشک، سخت  شد، آبیاری کنید.

     
  2. آموزش کاشت پيازهاي زمستانه مرحله 9
    2

    به میزان دو دوز کود به پیاز دهید. اولین دوز باید کمی قبل از اولین سرمای سنگین باشد. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که یخبندان نمی شود، اولین دوز کوددهی را  اوایل آبان  اعمال کنید. دومین دوز کوددهی باید در اوایل تابستان، قبل از برداشت باشد.

     
  3. آموزش کاشت پيازهاي زمستانه مرحله 10
    3

     علف های هرز منطقه. در سراسر طول فصل رشد، علف های هرز مشکلی ایجاد نمی کنند. با این حال، هنگامی که علف هرزی دیدید، باید بلافاصله به صورت دستی یا با استفاده از بیل کج تیز، آنها را بیرون بکشید. علف های هرز با پیاز بر سر مواد مغذی در خاک رقابت می کنند و این امر باعث ایجاد محصول کوچک و خشک شده  می شود.

     
  4. آموزش کاشت پيازهاي زمستانه مرحله 11
    4

    کنترل آفات. در سراسر طول دوره رشد با بیش از یک مشکل آفت رو به رو نخواهید شد، اما هنگامی که آب و هوا گرم شد، از یک آفت کش غیر خطرناک برای کشتن یا دفع آنها استفاده کنید.

     
  5. آموزش کاشت پيازهاي زمستانه مرحله 12
    5

    برداشت پیاز  در  فصل بهار. هنگامی که پیاز  به ارتفاع 10 سانتی متر یا بیشتر رسید، می توانید با قیچی آنها را برش دهید. پیاز  طعم ملایمی دارد و در بسیاری از دستور العمل هایی که اسمی از پیاز باشد، کاربرد  دارند.

     
  6. آموزش کاشت پيازهاي زمستانه مرحله 13
    6

    برداشت  پیازچه های پیاز بعد از قهوه ای شدن قسمت هوایی (نوک). معمولاً   از اوایل پاییز تا اواخر پاییز، بسته به زمانی که پیازچه ها کاشته شدند، اتفاق می افتد. با توجه به دوره رشد طولانی، پیاز زمستانه دارای ریشه های بزرگ می باشند. قسمت هوایی یا نوک را بکشید تا پیازچه بیرون بیاید و یا با یک چنگال از باغچه بیرون بیاورد. قبل از خشك كردنشان، گرد و خاک را   از روی پیازچه ها پاک کنید.

     
  7. آموزش کاشت پيازهاي زمستانه مرحله 14
    7

    ایجاد چند پیازچه ی "رونده". متداول ترین پیاز زمستانه "پیاز رونده" است که یک پیازچه تولید می کند. هنگامی که پیازچه به اندازه کافی بزرگ شد، وزنش باعث می شود در زمین فرو رفته و ایجاد یک گیاه کند. گاهی  می توانید ساقه را بچنید تا پیازچه روی زمین بیفتد. اجازه دهید پیازچه ها خودشان تولید محصول را برای سال آینده تضمین کنند.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان