به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش کاشت خیار در خانه

مراحل آموزش کاشت خیار در خانه

 خیار، گیاه مغذی و مفیدی است که  به روش های مختلفی می توان از آن استفاده کرد. کاشت  خیار در خانه، بدین معنی است که شما می توانید در طول سال از خیارهای ترد و تازه استفاده کنید. گونه ی خیار  vines، موقع کاشت در فضای بیرونی، در محدوده ی وسیعی از زمین پخش خواهد شد، اما برای کاشت خیار در خانه، باید گونه ای از خیارکه مناسب رشد و نمو در گلدان است را انتخاب کنید، همچنین بدون نیاز به گرده افشانی،  تولید خیار کنند.

 

آموزش مراحل کاشت خیار در خانه

  1. آموزش کاشت خیار در خانه مرحله  1
    1
    بذرهای خیار هیبرید که نیاز به گرده افشانی ندارند را انتخاب کنید. برای کاشت خیار در فضای خانه پیشنهاد می شود که از بذری استفاده کنید که بعد از رشد، کوتاه قد باشد.
    توجه: 
    بذرهای هیبرید در آزمایشگاه توسط متخصصین کشاورزی تولید می شود، و این کار در جهت استفاده از ذخایر ژنتیکی مطلوب و مثبت گونه های گیاهی برای تولید ارقام برتر انجام می شود. این ویژگی های مطلوب به کمک فرایند هیبرید، گیاهانی با ویژگی های خاص برتر از والدین خود، تولید می کنند.
     
     
  2. آموزش کاشت خیار در خانه مرحله  2
    2
    گلدان بسیار بزرگ  انتخاب کنید. حتی نوع کوتاه قد خیار نیز به فضای زیادی برای رشد در خانه نیاز دارد. همچنین می توان خیار را در گلدان های آویزان، نیز در خانه نگهداری کرد.
     
  3. آموزش کاشت خیار در خانه مرحله  3
    3
     سنگهای کوچک، سنگهای رس و یا سنگ ریزه و شن و ماسه در ته گلدان به منظور زهکشی و تخلیه ی آب اضافی ریخته  تا ریشه ی گیاه نگندد.  اگر  سنگ ریزه یا شن و ماسه در دسترس نداشتید،  می توان یک گلدان کوچک (با حفره های زهکشی) را در وسط گلدان بزرگ قرار دهید.
     
  4. آموزش کاشت خیار در خانه مرحله  4
    4
    گلدان خیار  را با مخلوطی از خاک گلدان و کمپوست - 50٪ خاک و 50% کمپوست- پر کنید.  می توانید از خاک باغتان نیز استفاده کنید، اما با این کار، ممکن است خطر ابتلا ی گیاه به آفات ناخواسته در داخل خانه افزایش یابد.
     
  5. آموزش کاشت خیار در خانه مرحله  5
    5
    4 تا 5 بذر خیار را در عمق حدود 1/2 اینچ (3 سانتیمتر) بکارید. بذرها را به اندازه ی 3 سانتیمتر از هم جدا کنید. کاشت  نزدیک تر از 3 سانتیمتر،  باعث تأخیر در رشد می شود.
     
  6. آموزش کاشت خیار در خانه مرحله  6
    6
     بطور کامل خاک  خیار را آبیاری کرده تا کاملاً اشباع شود، البته نه در حدی که خاک آبکی و شل شود. چندین بار آبیاری کنید تا اینکه آب از پایین گلدان خیار خارج شود.
     
  7. آموزش کاشت خیار در خانه مرحله  7
    7
    گلدان خیار را در خانه، مقابل یک پنجره آفتابی قرار دهید. بمنظور رشد بهتر و مطلوبتر، گیاه خیار باید حداقل 6 ساعت نور خورشید را در خانه و درطول روز دریافت کند.
     
  8. آموزش کاشت خیار در خانه مرحله  8
    8
    اجازه دهید بوته های خیار تا ارتفاع 2 تا 3 اینچ  (5 تا 7 سانتیمتر) رشد کنند. بوته ها را قبل از رسیدن به این ارتفاع (کمتر از 5 تا 7 سانتیمتر)، حذف نکنید.
     
  9. آموزش کاشت خیار در خانه مرحله  9
    9
     2  بوته های خیاری را  که از لحاظ ظاهری  قوی و محکم اند، انتخاب کرده و سایر بوته های اضافی را به آرامی از خاک بیرون بکشید. مراقب باشید که خاک  اطراف 2 بوته بهم نخورد و بوته ها محکم در خاک باقی بمانند.
     
  10. آموزش کاشت خیار در خانه مرحله  10
    10
    اجازه دهید بوته های خیار باقی مانده در خاک تا ارتفاع حدود 10 اینچ (25 سانتیمتر) رشد کنند. هر چند روز یکبار گلدان خیار را بچرخانید تا اینکه همه ی قسمت های گیاه،  نور خورشید را بطور یکسان در خانه دریافت کنند.
     
  11. آموزش کاشت خیار در خانه مرحله  11
    11
    قوی ترین و سالم ترین  گیاه را از بین دو بوته خیار انتخاب کرده و بوته ی دیگر را بطور کامل  از قسمت ریشه  بیرون بکشید. این کار باعث می شود تا شما با کاشت یک خیار قوی و سالم، تولید خوبی در خانه داشته باشید.
     
  12. آموزش کاشت خیار در خانه مرحله  12
    12
    یک چوب یا داربست کوچک، در نزدیکی گلدان خیار قرار دهید تا گیاه خیار بر روی آن رشد کرده و به سمت بالا هدایت شود.  گیاه خیار هر روز، بسته به میزان نور دریافتی، به اندازه ی 1 اینچ ( 2 سانتیمتر) در خانه شما به سمت بالا رشد می کند.
     
  13. آموزش کاشت خیار در خانه مرحله  13
    13
     گیاه خیار را کاملاً آبیاری کرده تا اینکه خاک مرطوب بماند. مطمئن شوید که آب بطور کامل از پایین گلدان خیار تخلیه می شود، در این صورت شما متوجه خواهید شد که ریشه های خیار نیز مرطوب شدند.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان